DonJoy
( ilość produktów: 9 )Orteza DonJoy...Na początek trochę o marce DonJoy
Wszystko miało swój początek w garażu 1978 roku w Carlsbad (California). Firma została założona przez 2 zapalonych surferów - kapitana Philadelphia Eagles i lokalnego prawnika, która od imienia ich małżonek Donna i Joy utworzyła markę DonJoy. Początkowymi ortezami były proste rękawy neoprenowe wycinane z pianek używanych przez surferów z wybrzeża południowej Californii, które były wsuwane na stawy kolanowe, skokowe, łokciowe, barkowe w celu lepszej kompresji i usztywnienia stosowane przy urazach tych stawów. Marka DonJoy stała się rozpoznawalna już w latach osiemdziesiątych XX wieku, kiedy to wprowadziła innowacyjny stabilizator kolana typu off-the-shelf-znany globalne jako 4-punktowa orteza stawu kolanowego. Był to najlepszy czas dla branży zaopatrzenia ortopedycznego Nowoczesna medycyna sportowa był jeszcze w powijakach, stąd zapotrzebowanie na tego typu produkty było olbrzymie. A dodatkowo chirurgia artroskopowa notowała spory rozwój w dziedzinie ortopedii i traumatologii.
Pierwsze ortezy i stabilizatroy DonJoy
Pierwszymi produktami tak jak już wspominaliśmy wyżej, były proste stabilizatory neoprenowe wycinane z pianek używanych przez surferów z południowej Kalifornii. To były takie prymitywne jeszcze ortezy, które były wciągane na kolana, kostki, łokcie dla lepszej stabilizacji przy kontuzjach tychże stawów. Firma naprawdę zaczęła się rozwijać w 1980 roku, kiedy DonJoy wprowadził pierwszy aparat typu off-the-shelf- sztywne urządzenie stawu kolanowego o nazwie 4-punktowa orteza kolana. Czas nie mógł być lepszy. Nowoczesna medycyna sportowa był jeszcze w powijakach, stąd zapotrzebowanie na tego typu produkty było duże. W następnych latach chirurgia artroskopowa zanotowała spory rozwój.
Dlatego produkty Donjoy zainteresowały medycznego potentata w tej dziedzinie firmę Smith & Nephew, która w 1987 roku kupiła DonJoy'a za sumę 20 milionów dolarów. Fuzja ta zdecydowanie pomogła ukierunkować firmę w profesjonalnym rozwoju w dziedzinie ortopedii i rehabilitacji co zaowocowało wieloma badaniami klinicznymi i innowacyjnymi produktami takimi jak ortezy stawu kolanowego Armor, Defiance, Legend - których kolejne wersje maksymalnie zabezpieczają nam kolana od lat.
W 1995 r DonJoy nabywa firme ProCare, wiodącego producenta miękkich wyrobów ortopedycznych. Pod koniec ubiegłego wieku DonJoy generował już około stu milionów dolarów przychodów rocznie.
Dalsza konsolidacja firm ortopedycznych
W 1999 roku DonJoy zmienia nazwę na DJ Orthopedics i zaczyna dalszą politykę konsolidacyjną dołączając kolejne firmy. W ciągu następnych lat firma doświadcza bezprecedensowego wzrostu przyjmując pod swoje skrzydła takich potentatów ortopedycznych jak: Depuy, Orthologic, Durakold, Axmed, Encore aż w końcu przejmuje Aircast w 2006roku.W tym samym roku zmienia się nazwa spółki na DJO ze względu na szeroki wachlarz linii produktów o globalnej renomie,który już posiadała firma w ofercie.
W 2007 roku Spółka zmienia swoje losy na zawsze. DJO zostaje zakupiony przez Blackstone Group i ta fuzja powoduję konsolidacje z firmami należącymi do Blekstone m.in. Reable Therapeutics do, której należały Empi i Chattanooga - zmieniając się w światowego potentata jeśli chodzi o sprzęt ortopedyczny, rehabilitacyjny, terapię bólu i elektroterapię oraz implantologię i chirurgię rekonstrukcyjną.
W ciągu ostatnich kilku lat, DJO (obecnie Enovis) nabyło większość udziałów kilku swoich zagranicznych dystrybutorów w kluczowych lokalizacjach, w tym w Australii, Kanadzie, Afryce Południowej, i Tunezji. Te strategiczne przejęcia dały firmie niemal całkowitą kontrolę nad sprzedażą i dystrybucją swoich produktów na świecie-stąd też dziś znamy ją pod nazwa DJO global obecnie Enovis. Dziś firma jest największą tego typu na świecie notując miliardowe obroty, wciąż przejmując nowe firmy w tym Aircast, Chattanooga, Cefar,Compex, Empi, Dojony, i wiele innych.
*Opisy są zastrzeżone prawami autorskimi stanowiąc własność intelektualną serwisu medicalbroker.pl i nie wolno ich kopiować.