Sprzęt ortopedyczny

8 powodów, dla których warto jeść jabłka

8 powodów, dla których warto jeść jabłka

Jabłka są zdrowsze niż myślisz! Mają wiele cennych właściwości, m.in. obniżają cholesterol, zapobiegając miażdżycy, wspomagają trawienie i są niskokaloryczne, wzmacniają odporność i wspierają organizm w walce z infekcjami, dbają o urodę - spowalniają starzenie skóry, odżywiają włosy i paznokcie, wzmacniają szkliwo i zapobiegają próchnicy.

Jabłko jest eliksirem młodości i silnym antyoksydantem

Jabłko jest eliksirem młodości - ponieważ jabłka są prawdziwą skarbnicą przeciwutleniaczy, a wiadomo, że antyoksydanty przedłużają życie niemal każdej komórki ludzkiego organizmu i w efekcie całego ciała.

Wolne rodniki to atomy, cząsteczki lub jony, które mają na zewnętrznej orbicie pojedynczy, nieprzyporządkowany w parze elektron. Są  one zmotywowane, by przyłączyć lub oddać ten elektron, wykazując przy tym dużą, często niszczącą aktywność chemiczną. Utleniają każdy związek, z którym nawiążą kontakt. W organizmie człowieka atakują związki, których cząsteczki mają podwójne wiązania, czyli wszelkie białka, kwas dezoksyrybonukleinowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, wchodzące w skład błon komórkowych, niektóre cukry złożone.

Jeśli w organizmie jest zachwiana równowaga między ilością wolnych rodników, a zwalczających je antyoksydantów, dochodzi do uszkodzenia błon komórkowych, DNA, enzymów - w skład, których wchodzą uszkodzone białka. Skutek to nie tylko postępujący proces starzenia (siwe włosy, słaby wzrok), czy już choroby związane z wiekiem (choroba Alzheimera), ale i typowe choroby cywilizacyjne, dotykające nawet młodzież np: miażdżyca, udary mózgu, choroby serca, nowotwory, cukrzyca.

8 powodów, dla których warto jeść jabłka:

  • Jabłko obniża poziom cholesterolu we krwi,
  • Jedno jabłko średniej wielkości ze skórką zawiera 3,5 g błonnika, czyli ponad 10% dobowej normy błonnika, niezbędnemu organizmowi.
  • W jabłku bez skórki znajduje się 2,7 g błonnika. Jego nierozpuszczalne molekuły przymocowują się do cholesterolu i sprzyjają wyprowadzaniu go z organizmu, tym samym zmniejszając ryzyko zaczopowania naczyń, powstania ataków serca.
  • Jabłka zawierają też pektyny, które pomagają wiązać i wyprowadzać nadmiar cholesterolu, tworzącego się w wątrobie.
  • W skórce jabłek znajduje się duża ilość przeciwutleniacza kwercetyny, który razem z witaminą B utrudnia wolnym rodnikom ich szkodliwe działanie. Dzięki pektynie jabłko także posiada siłę ochronną.
  • Pektyna jest w stanie wiązać napływające do organizmu szkodliwe substancje, takie jak ołów i arszenik, i wyprowadzać je z organizmu. Nierozpuszczalny błonnik zapobiega zaparciom i wyprowadza szkodliwe substancje z organizmu, tym samym obniżając prawdopodobieństwo rozwoju raka jelita grubego.
  • Jabłka są jednymi z najpożyteczniejszych owoców. Ich pożytek polega na harmonijnym łączeniu różnych składników, w tym witamin, minerałów, kwasów owocowych, cukru i błonnika. Ponadto, jabłka zawierają polifenole. To właśnie one obniżają poziom cholesterolu we krwi, nie pozwalają rozwijać się alergii i astmie oraz obniżają ryzyko powstania cukrzycy.
  • Jedząc codziennie jabłka, można dożyć późnej starości, zachowując przy tym dobre zdrowie.